Jak usunąć plamy z malin?

Wszyscy wiemy, że maliny do delikatne i pyszne owoce. Jednak ich kwaskowaty sok może zostawić trudne do usunięcia plamy. Im szybciej weźmiesz się za ich usuwanie tym bardziej prawdopodobne, że pozbędziesz się ich całkowicie.

Aby usunąć plamy z malin z mebli tapicerowanych lub dywanów należy wymieszać dwie łyżki płynu do mycia naczyń z dwiema filiżankami zimnej wody. Gotowy roztwór zaaplikować bezpośrednio na plamę. Następnie czyścić miejsce za pomocą gąbki. Osuszyć mokrą nawierzchnię za pomocą ręczników kuchennych.

Aby usunąć plamy z malin z ubrań należy je moczyć w wodzie zmieszanej z niewybielającym proszkiem do prania. Jeżeli plama nadal nie schodzi można dodać octu i mocniej szorować. Na koniec zrobić tradycyjne pranie w pralce.

10 komentarzy:

  1. Z tego co wyczytałam jeszcze w internecie to można usunąć plam z malin za pomocą mleka. Należy namoczyć ubranie w słodkim mleku i zostawić na noc. Na koniec dokładnie wypłukać w wodzie i uprać.

    Ktoś to stosował i może potwierdzić?

    OdpowiedzUsuń
  2. Do usuwania plam z malin na ubraniach najlepszy jest ocet, polac duzo na plame tak zeby przesiakl dokladnie przez zabrudzone miejsce. Materialu nie uszkodzi a plama powoli rozpusci sie wyblaknie i zniknie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super plamy zniknęły.
    Jestem bardzo zadowolony.
    Pozdrawiam Anonimowy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zniknęły po mleku czy po occie??

      Usuń
  4. nie no to jest super bardzo ale to bardzo dziękuję!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. ocet i wywiesić na słonce 100% znika plama!

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastycznie. Wlalam ocet do szklanki, wsadzilam dziecka body i po 4h po malinach nie było śladu. Zapach zabiłam piorąc w pralce. Najlepszy odplamiacz na świecie a na pewno najtańszy.

    OdpowiedzUsuń
  7. wywabiłam plamy z soku z malin sokiem z cytryny - polałam bezpośrednio na plamy chwilę odczekałam i wypłukałam w zimnej wodzie, ponownie polałam sokiem z cytryny, po kilku minutach spłukałam i polałam mydłem w płynie przeprałam i wypłukałam. Po plamach nie pozostało znaku. A wszystko działo się w pracy, nie miałam nic do przebrania, a do domu trzeba było wracać ;-))

    OdpowiedzUsuń
  8. ocet jest super, polałam plamę octem i znikła dziękuję za podpowiedź ,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Białe rajtuzki dziecka i dywan uratowane - płyn do mycia naczyń "Ludwik" poradził sobie. Dzięki za dobrą radę

      Usuń