Jak i czym wyczyścić przypalony garnek?

Nawet najlepszemu kucharzowi czy gospodyni może zdarzyć się przypalić garnek i chyba każdy z nas ma za sobą takie doświadczenie. Co zrobić w takiej sytuacji?

Nasze babcie stosowały domowy sposób na wyczyszczenie przypalonego garnka, który wygląda następująco. Na początku usuwamy resztki jedzenia, które łatwo dają się zeskrobać. Następnie do garnka wlewamy wodę, wsypujemy sól (1 łyżka na 1 litr wody). Zagotowujemy to  i czekamy do wystygnięcia. Teraz przypalona skorupa powinna dać się usunąć dużo łatwiej. 

Alternatywną metodą jest zagotowanie niewielkiej ilości octu i pozostawienie tego na noc. Nad ranem przypalenie również powinno dać się usunąć z łatwością. Należy pamiętać aby skrobania dokonywać za pomocą drewnianej łyżki, aby nie uszkodzić  powierzchni.



W garnkach ze stali nierdzewnej mogą się pojawić zabarwienia. W takim przypadku  można się ich pozbyć gotując wodę z dodatkiem soku z cytryny.

2 komentarze:

  1. zalecam wypróbować Specjalistyczny preparat czyszczący Trix do przypaleń - ja zamawiałam w internetowej hurtowni chemicznej http://www.to-ma.com.pl/ dostępny w dziale specjalistyczne środki do czyszczenia

    OdpowiedzUsuń
  2. ja za to polecam środek do usuwania przypaleń marki Tytan. Wyświetliła mi się gdzieś reklama ostatnio i kupiłam go w na www.unia.pl z 15% rabatem.

    OdpowiedzUsuń